کافی نت دانشجو

کافی نت دانشجو

ارائه خدمات اینترنتی و کامپیوتری
کافی نت دانشجو

کافی نت دانشجو

ارائه خدمات اینترنتی و کامپیوتری

نصب سیستم عامل ویندوز و لینوکس

ویندوز XP

ویندوز XP که در سال  ۲۰۰۱ عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در دنیا به شمار می‌رود که گفته می‌شود بیش از 400 میلیون  نسخه از آن در حال استفاده است. هرچند شرکت مایکروسافت از آوریل سال 2014 پشتیبانی از این سیستم عامل را قطع کرده ولی همچنان 15% از مردم ایران  از این سیستم عامل استفاده می کنند.


 

 

ویندوز 7

ویندوز7  از سال 2009 به بازار عرضه شد. این ویندوز یکی از محبوب ترین نسخه های منتشر شده شرکت مایکروسافت می باشد که در حال حاضر خیلی از کاربران در ایران از این سیستم عامل استفاده می کنند.

ویندوز 8.1

پس از ویندوز 7  شرکت مایکروسافت در سال2012  ویندوز 8  را منتشر کرد که به دلیل استقبال نشدن از آن نسخه بعدی ویندوز 8 ، یعنی ویندوز 8.1 را دقیقاّ یک سال بعد در سال 2013 منتشر کرد.

ویندوز 10

سرانجام در سال 2015 ویندوز 10 به بازار عرضه شد که با استقبال خوبی روبرو شد. به گفتهٔ ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، پس از این سیستم، این شرکت، سیستم عامل دیگری تولید نخواهد کرد.( البته به نظر خودم غیر ممکنه )

سیستم عامل لینوکس

نسخه اولیه این سیستم عامل در سال 1991 توسط لینوس توروالدز منتشر شد که طی 25 سال اخیر توزیع های متفاوتی از این سیستم عامل توسط افراد و شرکت های مختلف به بازار عرضه شده و تکامل یافته است که از مهم ترین آن ها می توان به توزیع های ubuntu - mint - fedora - centos و ... اشاره کرد.


هزینه نصب ویندوز : 15000 تومان ( به همراه نصب درایورها و برنامه های کاربردی مورد نیاز اولیه )

هزینه نصب لینوکس : 25000 تومان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.